In Nieuwegein hebben we één woordje voor democratie: ZWIJG!

In Nieuwegein is de gemeenteraad compleet NIET in control, bewezen corruptie wordt afgedekt in plaats van bestreden.

Op het moment dat 32 van de 33 raadsleden bewezen corruptie afdekken, corruptie die voor miljoenen schade oplevert aan de Nieuwegeinse gemeenschap, dan weet je dat je te maken hebt met niet alleen een moreel failliete gemeente maar ook een financieel failliete gemeente. Het CDA zegt openlijk dat ze het geen probleem vinden dat ChristenUnie-fractievoorzitter Martin Monrooij zijn privéfacturen met gemeenschapsgeld betaalt.

Zo gaat corruptie in zijn werk...>>>

Verkiezingsprogramma 2018-2022

Wij geloven niet in gedetailleerde partijprogramma's. Die zijn wel een gemakkelijk houvast maar helaas niet te vertrouwen.
Wat wel te vertrouwen is zijn de doelen die we reeds hebben bereikt in de afgelopen 12 jaar.
Daarover kunt u van alles lezen op deze website. Uit hetgeen u leest kunt u conclusies trekken over onze waarden en normen. Over onze visie voor Nieuwegein en voor de Nieuwegeinse samenleving.

Geleverde prestaties zijn de beste garanties voor de toekomst ...>>>

Powerlijst 2014-2018 Stadspartij Núwegein, meeste vrouwen en jongeren

1. Bakhtali, Haseena  (lijsttrekker)
  2. Theben Tervile, Ron
  22. Mussen, Ans
  23. van der Leeuw, Humphrey
  24. Tomas, Herman

Wij hebben niet alleen net zoveel kandidaten als Groenlinks en D66 samen maar ook de meeste vrouwen en de meeste jongeren onder de 19 jaar namelijk vijf.

De betekenis van de verkiezingsuitslag voor het nieuwe bestuur

Op maandag 24 maart werd in een vergadering de uitslag van de verkiezingen door de verschillende partijen geduid. Opvallend was de afkeer voor afsplitsers die werd uitgesproken door oude partijen als VVD, PvdA, CDA, CU etc.
D66 ging verder door te stellen dat wat hun betreft Stadspartij Núwegein uit de onderhandelingen zou worden gehouden vanwege de manier waarop wij oppositie hebben gevoerd de afgelopen jaren. Samenwerken met Nú zou, volgens D66, niet de gewenste kwaliteit opleveren.

Deze D66 uitspraken zijn ronduit lachwekkend te noemen.

Nú is beloond door bijna 1000 kiezers >>>

Wapenfeiten 2010-2014

1. Bewoner City Plaza vs Corio
Bij de bouw van de nieuwe binnenstad las ik in de krant over een bewoner die een rechtszaak was begonnen tegen Corio omdat zijn uitzicht helemaal zou verdwijnen door de opbouw boven de ingang bij Vero Moda. Wij hebben contact opgenomen met die bewoners. Twee senioren die alles hadden geinvesteerd in hun woning en daar de laatste fase van hun leven leuk hadden willen doorbrengen. Mevrouw was ziek en net geopereerd. We hebben het dossier bestudeerd en zijn ook buiten gaan kijken hoe de situatie eruit zag bij hun tuin. De bewoner vertelde dat Corio uit "wraak" dat ze naar de rechter waren gestapt, een glazen gedeelte zou gaan dichtmaken. Dus geen glas meer waar ze doorheen zouden kunnen kijken. Hun stond een massief blok te wachten waar ze tegenaan zouden kijken vanaf hun balkon.