Interview Marjory van Son

Wie ben je?

Marjory van Son, 57 jaar, getrouwd en moeder van 3 volwassen kinderen en eentje op een wolk.
Ik ben geboren in Breda en heb een poos in Zweden gewoond. In 1968 ben ik in Breda terug gekomen.
Mijn opleiding heb ik gehad op de Pedagische Academie, en heb daarna als directie-secretaresse gewerkt tot we kinderen kregen.

Sinds een paar jaar studeer ik Spaans. In 1979 verhuisden we naar Nieuwegein en heb ik de gemeente helemaal opgebouwd zien worden.
Toen de jongste naar school ging ben ik bij Felicitas gaan werken als trainer en begeleider van 20 hostesses. Tevens was ik werkzaam in buurthuizen en zat, als bestuurslid ook in ouderraden en verschillende commissies.

Waarom politiek actief geworden? >>>

Interview Haseena Bakhtali

Wie ben ik?

Haseena Bakhtali, moeder van twee volwassen dochters  en twee bijna volwassen zoons. Een paar jaar Landbouwkunde gestudeerd in Suriname, daarna Psychologie in Utrecht en later ook Rechtsgeleerdheid. 20 jaar politieagent geweest waarvan 7 jaar parttime omdat ik daarnaast welzijns-/jongerenwerk ben gaan doen. Wilde niet alleen repressief optreden maar ook wat in de preventie betekenen.
Ben als vrijwilliger actief in het vrouwenwerk (zit al 20 jaar in het comité Internationale Vrouwendag Nieuwegein) en in het organiseren van ontmoetingen om de dialoog tussen de verschillende groepen te bevorderen. Dat doe ik samen met 3 geweldige mensen vanuit Meetingpoint Nieuwegein. Heb diverse workshops verzorgd voor vrouwen over de thema's Empowerment en Emancipatie. En hard gewerkt aan het realiseren van een Stille Ruimte in het Stadshuis van Nieuwegein.

Interview Ron Theben Tervile

Wie ben ik?
Mijn naam is Ron Theben Tervile, geboren in Utrecht en 48 jaar jong.
Ik ben getrouwd met een fantastische vrouw en we hebben samen vijf lieve kinderen tussen 25 en 16 jaar.
Ik ben werkzaam in de techniek en ben verantwoordelijk voor het aansturen van de technische dienst bij een verpakkingsfirma.